tirsdag 22. februar 2011

Ny uke og nye puter..

Ja så var denne helga over.. Synes som vanlig at helga bokstavelig talt har fløyet av gårde.
Var på siste PRIDE kurset på fredags ettermiddag og lørdag, dette har vært ett utrolig lærerikt og intresangt ett kurs. Og da fyker jo tiden også da.;-) Ellers så har dagene gått med på og bli ferdig på jente rommet. Og heklingen har hatt ferie kan jeg vell si...
 Så idag er den store dagen. Jenta skal flytte inn!!!
Har brukt morgentimene på og sy ett par puter til. Disse er både rimelige og enkle. Lykke til:-)
PS: skal legge inn bilder av rommet i morgen...

Jeg hadde igjen....(!) noen puter liggende, tok et gammelt laken, og en bit av blondegardinene som ble igjen etter at jeg hadde sydd dem i rett lengde..
1- pute
2- 4-5- stoffet er klippet ca 15 cm større enn puten. disse tre bitene syes sammenen..
3- blonde stoffet, dette er like stort som 4.
Jeg bruker en den knappenåler på dette, da det blir et bedre resultat..
Her egges stoffene i den rekkefølgen det skal syes. Det er samme prinsippet som fleesputene jeg viste tidligere her inne..
Til slutt stryker jeg sømmene, vrenger slik at det blir på retten, stryker igjen, Og da måler jeg slik at jeg syr en ramme rundt trekket. Sik at indre den er like stor som puten. Og fra kanten og inn til knappenålene er det ca 9cm. Dette gjør at puten virker større, og jeg synes at puten blir litt penere..

....TADA....
Håper at dette kan komme til nytte for noen;-)    Lykke til...;-)

========================================================

4 kommentarer:

  1. Hei :-)

    Jeg ville bare si du ligger veldig godt ann til å vinne Gavekort-trekningen denne måneden , da du er den eneste som har meldt seg på enda :-)

    SvarSlett
  2. Kjempeflotte puter. Lykke til med fosterhjemsgjerningen (har selv vært fostermor i 11 år):)

    SvarSlett

Alltid trivelig med en hilsning..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...