tirsdag 15. februar 2011

Inspirasjon.

Etter at jeg har begynt med blogging, har jeg funnet mange flotte bloggere som handler om håndarbeid og hverdagsliv. Dette er noe jeg setter stor pris på, da de gir meg b.l.a  en del tips, råd og inspirasjon.



En av disse er ` Ruths datter.`  Hun har masse fint på bloggen sin, med både bloggtips og råd. Og tips  hvor du kan finne andre bloggere med samme interesse.
Hun har b.l.a. heklet et par bølgetepper som jeg falt for, pga strukturen og de flotte fargene hun har valgt. Og har samtidig lagt ut en link, hvor hun har hentet denne  inspirasjonen ifra. Så ta en titt innom henne, du finner helt sikkert noe som er av din interesse;.)

..Så da var det bare for meg og skaffe garn, og sette igang:-).... 
Men i stede for `bølge hekling`
 fant  jeg en litt annen vri....

Det hekles kun i 2fm, 2hst, 2st, 2dst, 2st, 2hst, 2fm.


Inspirasjons kilden på denne teknikken fant jeg her hos Crochet me. Her finner du masse flotte oppskrifter, tips og inspirasjon;-)
Mønstret på dette teppe finner du her
******************************************
Siden jeg er så godt i gang og tipse om andres blogger/hjemmesider vil jeg også ta med i denne runden:

-Stubbetufsa`s  sin blogg. Hun har en  flott og innholdsrik blogg. Med mange flotte bilder, og med forskjellige innlegg som eksempel;  om gjenbruk, strikking, katter, keramikk osv.  Og ikke minst hennes  flotte skog,/små nisser, de må du bare se, de er utrolig flotte.

-Petrine`s blogg. Hun bokstavelig talt tryller med ulla! Hennes nål filting er så utrolig flott. Hun får til så mye fint. Ta en titt inn hos henne. Du blir bare så i godt humør av og se igjennom  b.l.a: `kunst i ull`. Anbefales på det sterkeste og sette av litt tid på dette. 

Da vil jeg bare ønske dere alle sammen en super duper kreativ  dag..;-)

========================================================

6 kommentarer:

  1. Å! Takk for fin omtale!
    Nå ble jeg glad!
    Klart jeg ikke har noe imot det!

    SvarSlett
  2. Nei så fine ord og god omtale. Dette var en oppmuntring. Du har også masse flott du lager og fine bilder. Inspirerende å bli kjent med deg.
    Tirsdagsklem fra meg

    SvarSlett
  3. Å så nydelige farger. Blir helt kokko av alle flotte teppene rundt om kring.
    Å du, hansker er ikke vanskelig. bare beg. så skal du se. Drops sin forklaring er bra.

    SvarSlett
  4. Tusen takk for kommentar i bloggen - og lenking!:o)
    Dette var en kul variant av bølgehekling. Må prøves. Klarte ikke finne det på CrochetMe, men du har jo skrevet hva man gjør, så det skal vel gå bra uansett:o)
    Ha en finfin dag!

    SvarSlett
  5. Oj.. typisk meg det da. Men nå er feilen rettet opp, og dere blir linket rett til mønsteret, ved og klikke på `her`på innlegget...;-)

    SvarSlett
  6. Der var direktelnke ja! Så bra. Nå hadde jeg akkurat klart å leite meg fram til mønsteret på Ravelry også:o)

    SvarSlett

Alltid trivelig med en hilsning..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...