onsdag 2. februar 2011

Det skitne garasje skapet med verktøy i !!!!!!!!!!!


Tenk at dette var ett verktøy skap???!!

Jeg hadde en gammel onkel som bygde seg hus da hans bror, (min bestefar) tok over gården. Der bodde han i alle sine dager, og da han døde, ville ikke min gammel  tante sitte alene med huset. Så hun valgte og selge det. Og da ble det en flytte dugnad for og hjelpe henne med og tømme huset. Da min mor og far skulle ta garasjen, så de dette skapet, og spurte min tanta hva hun skulle gjøre med det?
        - å...det verktøy skapet til Einar?? Nei, det er bare og kaste det, ingen som vil ha det gamle skitne skapet...(!)
Hun hadde jo rett; det var gammelt, og det var skittent! For skapet  var overfylt med verktøy, og det hadde stått i garasjen i over 60 år!  Men dette var noe de selvfølgelig satte seg i mot!                              Så hun sa;                    
     - ta det bare dere, for det kommer jo ifra din fars gård, men det var ingen som ville ha dette gamle skapet, så da ble det satt i garasjen vår...           
  Og da når min mor skulle flytte til en mindre leilighet, ja da fikk jeg dette skapet 
Gjett om jeg ble glad. Så skapet står nå gammelt, men rent i stua, og er ett av mine store stolthet av møbler vi har. Det er malt med år 1801, Og det er også skjært inn i treet bak skapet: 1801.



Og siden det er laget spor til skjeer inni skapet, måtte selvfølgelig noen av de gamle sølv skjeene få sin plass her inne. Og sprossene er også noe som hører til skapet.
Jeg er blitt fortalt at dette skapet var laget etter mål for en vegg i en av stuene på gården til bestefar..

3 kommentarer:

  1. Det var da et fint skap, gammelt var det også!
    Og sanneligtror jeg ikke de hadde laget !skjerekke" også? Eller er det glass som henger i øverste del av skapet?

    SvarSlett
  2. Hei hei, joda da stemmer det ja, på skjerekka henger det noen av de gamle sølvskjeene våre;-)

    SvarSlett
  3. Så flott skap .
    Mye fint i bloggen din.
    Takk for besøk i bloggen min.
    Vi hadde en flott ferie og vinteren ble ikke savnet. Litt rart var det å være ute julaften og åpne gavene.

    SvarSlett

Alltid trivelig med en hilsning..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...